1RR.CZ 1. realitní revue

Sreality.cz: Nová aplikace pro Android má za tři týdny 8000 stažení

2.4.2016

S Michalem Zadákem, manažerem serveru Sreality.cz jsme mluvili nejen o trendech v oblasti inzerování nemovitostí.

 

Máte k dispozici aktuální údaje, jak si stojí Váš realitní server a jeho návštěvnost ve srovnání s dalšími?

Sreality.cz jsou dlouhodobě nejnavštěvovanějším realitním serverem v ČR. Podle nezávislého měření NetMonitor byla v únoru návštěvnost za poslední dva roky dokonce rekordní. Nemovitost na Sreality.cz hledalo více než 800 000 reálných uživatelů. Díky tomu zaručujeme našim klientům – realitním kancelářím a makléřům – zdaleka nejefektivnější inzerci v poměru cena/výkon. Znamená to, že cena za přivedené nového zájemce o prodej či koupi nemovitosti je na trhu nejnižší.

 

Vaše pozice v oblasti inzerce nemovitostí je poměrně silná. Internet je živé, dynamické médium. Sledujete trendy, jakým směrem se ubírají uživatelské návyky? Řada lidí vyhledává nemovitosti jiným způsobem, než přes realitní servery, například rovnou ve vyhledávačích pomocí zadávání klíčových slov či přes mobilní aplikace, sociální sítě – myslíte, že se jedná spíš o výjimky nebo o trend?

Lidé intuitivně využívají možnosti, které jim technologie nabízejí. Funguje pak jednoduše to, co přináší žádaný efekt. I proto jsme nově uvedli aplikaci Sreality.cz prozatím pro platformu android, kde mohou lidé mít všechny informace o nemovitostech, které je zajímají přehledně na jednom místě. Za první tři týdny ji využilo na 8 000 lidí nejčastěji mezi 35-54 lety, kteří s ní při jedné návštěvě tráví až 3 minuty. Nejvíce naši aplikaci využívají v době oběda mezi 12-13 hodinou.

 

Realitní servery na první pohled ohromí šíří nabídky, pod drobnohledem se nicméně ukáže, že řada nemovitostí je v inzerci vícekrát, protože je nabízí více realitních kanceláří. Pro uživatele je to nepřehledné, podle psychologů prodeje záplava nabídek navíc u některých klientů způsobí, že někteří se ve finále nedokáží v obrovském množství zorientovat a rozhodnout pro některou nemovitost. Řešíte i tyto otázky, nebo se vnímáte čistě jako zprostředkovatel inzerce? Násobená inzerce pro vás jednoduše znamená vyšší příjmy…

Z pozice největšího realitního serveru v ČR se snažíme podporovat spolupráci mezi realitními kancelářemi a klienty, zejména to, aby tato spolupráce byla exkluzivní. Nabídka se díky tomu stane transparentní a v konečném důsledku i inzerce bude efektivnější. Současný stav však umožňuje neexkluzivitu nabídky a logicky pak dochází k tomu, že jednu nemovitost nabízí několik realitních kancelářích. Vzhledem k velikosti trhu se ale všechny potkají na několika největších inzertních místech.

 

I když sreality.cz umožňují také soukromou inzerci, na webu převažuje inzerce realitních kanceláří, pro soukromou inzerci se prosazují aktivity typu bezrealitky.cz, je vaší prioritou být spíše partnerem RK?

Koupě nebo prodej domu je komplexní disciplína od vyhotovení smlouvy přes zápisy v katastru nemovitostí po úschovu a převod nezanedbatelné částky peněz. Proto se dlouhodobě profilujeme jako partner realitních kanceláří, které svým zákazníkům zajistí profesionální služby. V tzv. „samoprodeji“ totiž leží řada rizik, která si normálně člověk nemusí uvědomovat.

 

Cenovou politikou byste moli poměr mezi počty soukromých inzerátů a inzerátů RK velmi snadno ovlivnit…

Jak už jsem zmiňoval v úvodu, vzhledem ke stále rostoucí návštěvnosti nabízíme realitním kancelářím možnost oslovit bezkonkurenčně největší podíl cílové skupiny. Díky tomu jsme jen za březen letošního roku zprostředkovali našim inzerentům na 69 000 poptávkových formulářů, což je pouze třetina všech poptávek. Lidé totiž stále více preferují osobní kontakt a na zbývající dvě třetiny poptávek reagují telefonicky. Realitní kanceláře vnímáme jako partnery, s jejichž pomocí chceme lidem zprostředkovat profesionální služby bez obav o to, zda v anonymním prostředí kyberprostoru nenarazili zrovna na podvodníka.

 

 

zpět